Sådan modtager du MMS

Hjælp til at sætte din smartphone op til at modtage MMS eller hvad du kan gøre, hvis du ikke har en smartphone.

Sæt din smartphone op til at modtage mms

Når du sætter dit nye TDC Erhverv-simkort i din telefon, vil den typisk være sat op til at modtage mms’er. Hvis det ikke sker automatisk, eller hvis du pludseligt oplever problemer med at modtage mms’er, kan det hjælpe at nulstille dine netværksindstillinger. Det gør du sådan her:

iPhone
  1. Åben ’Indstillinger’

  2. Vælg på ’Generelt’ og herefter ’Nulstil’

  3. Her vælger du ’Nulstil netværksindstillinger’ (din telefon vil herefter genstarte) 

OBS: Du mister intet indhold på din telefon, men du vil skulle opsætte visse indstillinger igen.

Android

Da der er forskel på telefoner med Android styresystemet, kan vi ikke lave en generel vejledning, men du vil typisk kunne finde ’Nulstil netværksindstillinger’ under ’Indstillinger’  og  herefter ’Sikkerhedskopiering’, ’Trådløst og netværk’ eller ”Avancerede indstillinger’. 

OBS: Du mister intet indhold på din telefon, men du vil skulle genstarte og opsætte visse indstillinger igen.

Har du ikke en smartphone? 

Hvis du ikke har en smartphone, skal din telefon sættes op til at kunne modtage mms’er. Det gør du sådan her: 

  1. Send en besked med teksten MMS til 1111 (det koster almindelig sms-takst)

  2. Herefter bliver du bedt om at indtaste en kode. Den kode er 1234

Hvis den automatiske opsætning ikke virker, kan du bruge vores generelle opsætningsparametre.
Find en mere detaljeret vejledning til opsætning af din mobil i vores telefonmanualer.

Har du stadig brug for hjælp?

Du er altid velkommen til at kontakte os: