Kan du ikke ringe op eller modtage opkald

Senest opdateret: 23. Apr 2024


Har du problemer med at modtage indgående opkald eller ringe ud? Der kan være forskellige grunde til dette. Vi vil derfor gerne dele de bedste metoder, som man kan gennemgå, når man oplever opkaldsproblemer.




Løs dit problem med disse trin

Det er altid en god idé at genstarte mobiltelefonen, hvis man oplever fejl med en eller flere tjenester. 
 
Bemærk: Hvis du genstarter din telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.

Find den på Mit TDC Erhverv. (Medarbejdere)
Gå til Mit TDC Erhverv.

Alternativt kan du finde den på vores Selvbetjening. (Administratorer)
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.

  1. Hvis din mobiltelefon siger ”Ingen tjeneste” eller ”Intet signal”, kan det være et tegn på, at der er noget galt med dit simkort. Du skal derfor starte med at tjekke, om dit simkortet sidder korrekt i din mobiltelefon. Du kan med fordel også teste dit simkort i en anden mobiltelefon.

  2. Har du lige fået nyt simkort? Det er vigtigt, at vi har registreret det korrekte simkort til dit telefonnummer i vores system. Kontakt din IT-administrator i virksomheden, hvis du er i tvivl om det rigtige simkort er registreret i vores system. Din IT-administrator vil kunne se det i jeres Selvbetjening, samt skifte det, hvis det er registreret forkert.

Gå til selvbetjening Erhverv – klik her.

Hvis du har eSIM (digitalt simkort) til din mobil, er der nogle ting man skal være opmærksom på:

  1. Genstart din telefon.
    Ligesom med et fysisk simkort, er det altid en god idé, at starte med at genstarte sin mobil. Fold Genstart din mobiltelefon (husk pinkode) ovenfor ud, for at læse mere.

  2. Er din QR-kode aktiveret?
    Når du overgår til eSIM, skal du aktivere en QR-kode, som din IT-administrator vil få adgang til via jeres Selvbetjening. Er du i tvivl kan du se her, hvordan du aktiverer dit eSIM.

  1. Kan du ikke modtage opkald fra flere telefonnumre skal du tjekke, om ”Forstyr ikke” er slået til på din mobiltelefon. Funktionen vil blokere indgående opkald. Har du brug for hjælp til at ændre en funktion, kan du bruge mobilmanualerne.
    Se mobilmanualerne - klik her.

  2. Dit telefonnummer kan også være viderestillet til et andet nummer. Du kan deaktivere eventuelle viderestillinger, ved at ringe op til *73.

  3. Kan du ikke modtage opkald fra et telefonnummer, kan du have blokeret nummeret, som forsøger at ringe til dig. Det kan også være opkalderen, som har problemer med at ringe ud generelt. 

    Du kan teste, om du har blokeret opkalderens nummer, ved at de ringer til dig med #31# foran dit nummer. På den måde, ringer man med skjult nummer.

  1. Kan du ikke ringe op til flere numre, skal du starte med at genstarte din mobiltelefon og teste igen.

  2. Kan du ikke ringe op til et specifikt nummer, kan du teste om personen du forsøger at ringe til er kommet til at blokere for dit nummer. Det gør du ved at taste #31# foran deres nummer. På den måde, ringer man med skjult nummer. 

  1. Oplever du dækningsproblemer på en bestemt adresse, kan du undersøge, hvordan mobildækningen er i området, eller om der er nogle driftsforstyrrelser der påvirker forbindelsen. Klik på Mobil Telefoni > Aktuelle fejl. 
    Se mobildækningen - klik her.
    Se vores driftsforstyrrelser - klik her.

  2. Har du Wi-fi Opkald slået til på din mobiltelefon, skal du slå det fra, da dine opkald kører over dit Wi-fi-signal på adressen og ikke mobilnetværket. Har du brug for hjælp til at ændre en funktion, kan du brug mobilmanualerne.
    Se mobilmanualerne - klik her.

  3. Oplever andre samme fejl på adressen? Du kan med fordel teste simkortet i en anden mobiltelefon, om fejlen også opstår der.


Har overstående trin ikke løst problemet, er du meget velkommen til at kontakte os.

Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os